? ??????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.3 (23 Ratings)??1712 Grabs Today. 25796 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Future Stars Will Be Dim? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??1624 Grabs Today. 9851 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Who am I

Who I am
Get your Twitter to look nice with aCustom Twitter Backgrounds

LIfe's Too Short

Friday, February 26, 2010

Hari Valentine Di Mesir.

Assalamualaikum dan Hi semua.

Apa khabar? Moga semuanya sihat2 belaka. Ini satu perkongsian kita bersama. Adakah kamu semua tahu bahawa Valentine's Day itu adalah kemenangan kaum kafir menewaskan Umat Islam? Mungkin ada juga dengar versi dimana Valentine ini adalah seorang paderi yang begitu menyayangi agamanya sehingga dia dipenjarakan dan mati dipenjara. Apa2pun, sebagai umat Islam, Valentine's Day ni bukan suatu upacara yang patut diraikan oleh umat Islam. Walaubagaimana pun, tujuan saya tulis tajuk ni sebenarnya adalah untuk menceritakan bagaimana rakyat2 di Mesir ini meraikan Valentine's Day.

Setahu kita, Mesir ni dikenali sebagai bumi anbia kerana banyak sejarah pada zaman nabi Musa lagi. Walaupun begitu, di Mesir, penduduk di Mesir meraikan Valentine's Day dan boleh dikatakan cara mereka meraikan Valentine's Day lagi dahsyat dari orang Malaysia. Setiap kedai yang jual teddy bear atau hadiah2 untu kekasih, mereka jual semua barang2 mereka berwarna merah ataupun hitam. Bukan itu sahaja, malah, ada beberapa pasang kekasih memakai baju berwarna merah bertujuan untuk meraikan Valentine's Day. Saya, ketika itu berada di Cairo, tak sengaja memakai sweater merah kerana saya tak tahu betapa mereka meraikan Valentine's Day. Ada orang tu siap wish saya lagi "Happy Valentine's Day!" sebab ingat saya raikan Valentine's Day. Pelik2 je. Mungkin setengah anda yang baca ni mungkin terkejut kerana tak sangka mereka meraikan Valentine's Day.

Setakat ni sahaja la saya tulis. Saje nak beritahu pengalaman saya di sini. Moga kita berjumpa lagi insyaAllah. :D

0 Respond(s):